tisdag 5 februari 2008

Träd och hissgardiner!





Hallå igen, tack för alla kommentarer, inte trodde jag att så många var här inne och kikade, vad kul! Att dra igång en blogg var kanske inte supersmart men så jätte kul! Jag kanske inte hinner svara på alla kommentarer, och det kanske inte blir så många inlägg. Med vanligt jobb, små barn plus djur, så har man inte så många minuter kvar...men det är jag väl inte ensam om :-)

Mitt träd! Ni som kollat från början minns att jag fick inspiration från Systrarna Grön, hon har ett vitmålat träd i sin butik, jag åkte hem och klippte av ett litet träd i skogen som jag vitmålade. Trädet får vara kvar ett tag till, jag tycker det är jättefint, nu har jag hängt lite påsk i det lite tidigt men men. Visar också mina hissgardiner som jag har i vardagsrummet, ger ett vackert ljusinsläpp, och visst är det fina brodyrer perfekt till mig som inte kan sy. Hissgardinerna har jag köpt på Epok i Linköping.
Ha en fortsatt bra vecka, nu har vi nästan kommit till mitten..
Tusen Kramar från Malin

22 kommentarer:

IKT i min vardag sa...

Hej lilla Malin!
Ditt vackra träd tror jag att jag norpar...iallafall idén.
Att du har skapat en blogg är JÄTTESMART!!! Men gör bara så mycket du hinner...jag vill absolut inte att du ska bli "bloggutbränd", det har ju hänt andra.

Kraaaaam Linda

This is Kia sa...

Hej! Roligt att du har ett träd, känns helt rätt och annorlunda. Jag har själv några riskvistar som jag har målat vita. Det blir ju super fint till påsken att ha små ägg i. Jättefina hissgardiner.

Kramar Kia

Jes/Vita villa vila sa...

Vännen - att starta en blogg var jättesmart!!! Du har så mycket fint att visa från ert underbara hem - MEN du ska göra det efter vad orken & tiden tillåter, så det inte blir ett stressmoment! :)

Ditt vita träd är superfint & vad härligt med lite påsk redan ;)

Ljuvliga gardiner...Epok igen! Visst har de såå fina saker - gillar verkligen deras grejer!

Ta nu hand om dig & familjen och ha en fortsatt toppenbra vecka!

Kram kram! /Jes

PS. Tack för berömmet om mina bilder... blir jätteglad för dina besök :)

mittiminvillervalla sa...

Hej på dej! :o)

Kul att du tittade in hos mej!
Och tack för din snälla kommentar!


Nu hittade jag ju hit till dej också. Så jag får se hur du har det och det är ju alltid roligt med nya bekantskaper. Dina gardinger är helt underbara. Gillar verkligen tyget. Snyggt med sitt snirkliga mönster. Och så mysigt med ditt träd! Tycker det var jättevackert och originellt.

Tänker tanken om jag skulle såga ner något av alla som finns här runt omkring mej och blir ju bara så full i skratt! ;oD En tall på sisådär 30-35 meter kanske vore nåt! Men oj så galet!

Nu ska jag sluta svammla ;o)

Kom gärna och hälsa på mej igen. Jag kikar hit till dej fler gånger :o)



Ha det så gott!

Kram Monika

Arga Mamman sa...

Men visst kommer påsken rätt så tidigt iår....? Inspirerad blev jag i alla fall! Mycket fräscht!

Kram!

Stämningsfullt sa...

Hej!
Vad fint att göra så med trädet! Bra idé nu till påsk men annars också.
Gardinen är superfin! Jag ska nog också satsa på lite hissgardiner nu till våren.
Kram!

elin1976 sa...

For en smart ide med å male grenene på trærne hvite. Det er jo skikkelig dekorativt:O) Å heis gardinene er jo aldeles nyedlige. Ønsker deg en flott onskdag. Masse klemmer fra Elin:O)

LantlivsAnette sa...

Åhh vad fina bilder idag igen..det är alltid så kul att kika in här !!
Jaa..du..tänk vad påsken är tidig i år..lite pynt måste man väl ändå ha till Påsk,du har så fint..
Kram Anette

Anonym sa...

Måste hoppa in o säga - vilket hem du har! Jag blir väldigt inspirerad av dig o din blogg, en kompis inne på HR gav oss tipset om din blogg o det är vi inte ledsna för! Jag har bokmärkt dig!

Ha en go onsdag!
/Mari

My White Cottage sa...

Du ser hur många vi är som tycker det är supersmart att du startat en blogg - för du visar oss så mycket fint att njuta av och inspireras av! Som ditt vita träd till exempel, helt underbart... :)

Ta det lite easy med bloggeriet, för som sagt, vi vill gärna ha dig kvar här ute. Finns ju så mycket mer vi vill se från ert vackra hem!

Må så gott! Kramar Jenny

Änglahem sa...

Hej Malin,

Vilka superfina hissgardiner du har!! Broderiet är så fint!! Vill ha begäret sätts in...

Bra idé med att vitmåla trädet, toppen idé nu till påsk, som ju faktiskt inte är allt för långt borta. Alldeles för tidigt enligt mig.

Härliga bilder...

Kramis
Ulrika

Anette sa...

Vilken bra idé med trädet, speciellt nu till påsk! Massa fina bilder som vanligt..
ha en bra dag! nellie

Eleonora sa...

Du har en jättefin blogg och ett så vackert hem att visa upp. Och fylld med trevliga idéer - det är verkligen roligt att titta in här - även om jag inte alltid skriver en kommentar. Ha det gott söta vän. Kramis

Bitte sa...

Riktigt fina gardiner du köpt , Epok är en favorit affär , tycker de har en härlig blandning av nytt och gammalt.Rolig idee med trädet .Ha det bra /Bitte

n o r d i n g å r d e n sa...

Åh, ditt hem ser ju ut som den mest smakfulla butik! Och du menar jag inte i negativ bemärkelse, utan en butik som är exponerad på det vackraste och hemtrevligaste sättet man kan tänka! Vackra väggar och skänk o pärlhyacinter är ju bara för ljuvliga! Mari.

Evelina sa...

Underbara foton! Ni har ett SÅ vackert hem!

Kram

Ängladröm sa...

Hej, fin blogg du har. Hittade den nu ikv�ll. Kommer bes�ka den en hel del. Kram Catharina

Annie - Annalunda sa...

Åhhh vilken fin blogg och vilket vackert hem... jag kommer gärna tillbaka och välkommen till mig!

Kram Annie

LOPPISLIV sa...

Alltid så fina inlägg hos dig Malin...jättefint...det är så kul att titta in hit...gillar allt du visar...och det vita hos dig som ger ett sånt lugn...och ditt vita träd....vilken rolig idé...tror att jag ska ut och leta upp ett litet träd att måla jag också *fniss*....Vilka bra tips man får här i bloggvärlden....håller med dig förresten...ang bloggandet...tiden vill inte alltid räcka till när man jobbar hela dagarna också...själv är jag inte hemma förrän efter 17 och då har man inte all tid att lägga framför datorn som man skulle önska...jag har haft lite blogg torka ett par dagar nu denna veckan...men så är det väl ibland.....Sov gott..Kram kram...Paula

Anonym sa...

Hej hopp igen!:)

Menar du min blogg som du skrev på nu, eller www.hwitarum.se? Om det är det sistnämnda så - ja, man måste vara medlem, men det kostar absolut inget - det är helt gratis!;)Det är som ett lunarstorm eller vilda webben, ett community, men för inredning istället! Vi är nu över 700 inredningstokiga töser där....så hjärtligt välkommen in om du e nyfiken!

Kram/Mari i solen (för en gångs skull)

My White Cottage sa...

Tack själv Malin för värmande ord! Idag mår jag äntligen mycket bättre, det är jätteskönt!

Ha en fortsat fin torsdag!
Kramar Jenny

Solsjö - Under en vind sa...

Är jätteglad att din blogg finns! Idén med trädet blir jag sugen på att testa...får nog kika efter ett lämpligt objekt!

Ha det gott, kram!