måndag 18 februari 2008

Rice!





Rice så underbara saker dom har. Här är min trasmatta, sen hittade jag en så gullig slickepott och diskborste också från Rice, de har så ljuva färger rakt igenom. Älskar deras porslin, tallrikar, kannor ja allt är så fint, men det kostar allt lite... Till vårat inställda kalas hade jag även hängt upp dessa söta vimplar över matsalen till det hade jag likadana tallrikar, muggar och servetter allt från Rice, så gulligt. Sen fick jag allt stå ut med lite svart som piratflagga i stora flaggsången, men det är en annan femma :-) Ha en härlig vecka, idag var det vårluft och ljust när jag kom hem från jobbet, det finns hopp... Kramar Malin o än en gång stort tack för alla fina kommentarer, det betyder mer än ni tror och det håller mig igång och gör mig inspirerad. TACK!

30 kommentarer:

IKT i min vardag sa...

Men så söta vimplar...ja inte bara dem , allt var sött inklusive kissemissen!
Keep on going, Malin!

Kram på dig!

Snäckornas sjö sa...

Rice....how nice! ;-) Duktigt, va!? ;-) Fina saker!!! Söt liten kissemisse...

Kram

Solsjö - Under en vind sa...

Så mycket fint! Härliga bå pasteller och vimplarna var för gulliga! Tror att jag blivit lite vimpelberoende just nu....hi hi....

Ha det gott, kram!

Anonym sa...

Hej Malin!
Vad trevligt att du tittade in!

Ja, bilden är från vår trädgård i somras.
(Jag har satt ligusterplantor runt grusgången runt rundeln med kantnepeta-iris-daglilja runt päronträdet. det ska bli en rumsbildande häck och vindskydd mot sittplatsen. När vi flyttade hit var allt bara igenvuxet...)

Nu ska jag kika lite på bloggen din!

ingela :)

Anonym sa...

Nu har jag kikat runt - och jag är verkligen imponerad!

2,5 år, sa du?
Har ni BARA renoverat hela tiden?!

Det blev hur som helst kanonfint.

(Måla inte svarta kistan vit!)

Huset blev mycket mer proportionerligt nu, och det tar för sej mer.

Gillar er soffhörna/ uteplats!

kram
ingela :)

My Lovely Things sa...

Vad mycket fint du visar på din blogg..ja har ju sagt det innan men säger det igen..du har det så otroligt mysigt..så vackert hus..kikat runt i din blogg..vilket fint hus..trevlig entre och er övervåning är ju ljuvlig...

Trasmattan är jätte fin.

Ha det gott kram Anna

Jes/Vita villa vila sa...

God morgon Malin,
Å ja visst är det gulliga Happy Birthday-grejer från Rice. Har sett dem också på Nordik här i stan. Kommer bli kanon på kalaset på lördag :D

...och mattan - gud så fin! Den skulle jag vilja ha i A´s rum. Jättehärlig färg!

Önskar dig en toppenbra tisdag!

Kram kram Jes

LantlivsAnette sa...

Så fint så fint..mattan och allt !!
Milda fina färger..
Vad synd att han blev sjuk så ni fick ställa in kalaset..men så kan det vara,kan tänka mig att du bakat och fejat flera dagar till kalaset...
Ha det så bra Kram Anette

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Verkligen lovely saker från Rice , mattan är ju så läcker !
Va tråkigt med sonens kalas , hoppas att han mår bättre nu !
Vilka fina bilder du tar , jätteimponerad !
Kram/Lotta

me and alice sa...

God morgon Malin!
Här har jag missat massor.Jag får sluta åka bort! Missar så mycket på alla fina bloggar då.*fniss* Vilken otur att han blev sjuk... Stackarn som säkert har väntat så...Oj, oj så populärt det där kalaset kommer bli när det sen blir av. Så fina saker också från Rice. Har faktiskt aldrig varit där. Mattan är helt underbar.
Vilken skillnad på ert hus nu mot då. Det är så himlans snyggt. Du vet att jag älskar ert kök...
kram Susanne(klantmaja)

My White Cottage sa...

Åh, så fina sakerna från Rice är!!! Måste nog titta in på Nordik under veckan... hihi...

Idag funderar vi på att besöka Länsmuséet, har sett att barn i Corren tipsat om det nu under sportlovet! Om inte någon lek med någon kompis går före... Vi har några på önskelistan att träffa och leka med. Får se hur mycket vi hinner!

Må så gott! Kram Jenny

Maria sa...

Gud vad fina saker, lite våraktiga i färgerna. Var kan man hitta Rice, finns det någon nätbutik du kan rekomendera?

Stämningsfullt sa...

Åh så fina saker! Kan tänka mig att det blev jätte sött med talrikarna och muggarna till :)

Anonym sa...

halloj! javisst har rice fina saker. Tycker att deras sortiment känns så vårigt och fräscht. Vilken söt kisse ni har, ser riktigt kramgo ut.

tack för din kommentar på min blogg, blev sååå glad!! Skåpet ligger mig varmt om hjärtat och skorna bär på många minnen.

Ha en underbar tisdag!

Kram Sara

Lilla Trollbacken sa...

Hej!
Vad kul att du hittade in till mej.
Vad fint och frächt du har det. Stackars er med inställt kalas. Det är så tråkigt när man grejat och donat. Är själv just nu hemma med en magsjuk fyraåring. Natten var inte kul kan jag säga!
Jag lägger upp dej som favorit hos mej, är det ok? annars får du säga till!
Kram
Gabrielle

Villa elva-kulla sa...

Å vilken underbar blogg du har.
Vilka fina och inspirerande bilder du visar. Vilka fina vimplar, och slickepott och diskborste.
Ha de gott / Jennie

Sallys hus sa...

Hallå där!
Vilket otroligt vackert hem ni har!
Man tackar för titten och massor av inspiration...kommer tillbaka...
Katarina

White Season sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
IKT i min vardag sa...

Hej! Tittade bara in för att säga HEJ! Önskar dig en trevlig eftermiddag.

Kram Linda

Majas mammelucker sa...

Halloj!!
Men vilken otur med inställt kalas,men den som väntar på någonting gott väntar aldrig förlänge..Jaja det är inte lätt att säga till ett barn jag förstår hmmm...jag hoppas det blir ett underbart kalas till helgen.
Mattan och vimplarna var sååå läckra.Ha en härlig kväll!!
Är det ok att jag länkar dig??
Kram Maria

Doften av vanilj sa...

Vilket hem du har! Otroligt fina bilder du visar. Visst blir man härligt glad av de mysiga färgerna på prylarna./Kram

Arga Mamman sa...

Vilken gosig liten kisse... Bästa mys-faktor-detaljen av alla!! Kraaam!

LOPPISLIV sa...

Tackar för tipset...Rice är nytt för mig...alltid kul att få nya tips...Var hittar man dem?? Vilka söta vimplar...och en sån härlig trasmatta...kissen ser ut att ha det minst lika härligt...Kram Paula

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

å, så söta ting...får nog bli ett besök där snart!!!

Söt kisse med!!

nattizz Millan

Vita maränger sa...

Trasmattan ser riktigt gammal ut. Snyggt :).
Hoppas du har en bra dag.
KRAM

Millygarden sa...

Oh så söt kisse du har! och fina fynd ifrån Rice.
Kram Marina

Doften av vanilj sa...

Hej igen! Jag har länkat till dig hoppas att det är ok?/ kram

IKT i min vardag sa...

Nej det är du som är så snäll och rar. Vilken fin kommentar du gav igår. Somnar ofta vid nattningen, var på god väg i dag också. Det är rätt mysigt...:-)

Kraaaaaam Linda

Änglahem sa...

Vilken fin matta!!! Och lilla kissemissen....så gullig!!

Är den lille Piraten bra nu?

Ha det gott!
Kram/Ulrika

johanna sa...

Hej
men vilka fina vimplar!!!Synd att det blev inställt=(
Kraam