måndag 11 februari 2008

Här bor vi!






Tänkte här visa en bild på huset hur det såg ut innan vi började med renoveringen, det är 2.5 år sedan. Och så här ser det ut precis idag, det är lite finare på sommaren förstås! Det som gör det extra mysigt är att det ligger som på en liten höjd och utanför är ängar och ekhagar sen har vi har vår lilla bod som även är en hundstuga till vår stora hund, en lada med utedass, (ska visa utedasset sen..har målat det vitt såklart och har alltid dörren öppen dit in på sommaren så det syns för det är såå mysigt, folk tror att vi använder det och är knasiga :-) ) sen jordkällare, det är det som är lite bonus med att ta över gamla hus, inget man direkt får på köpet när man bygger nytt idag. Tackar så mycket för alla kommentarer, det är så himla kul att läsa och det gör mig så glad. Tyvärr så har jag varit dålig på att hinna svara, det är inte för att jag inte vill utan för att jag inte haft tid... Ha en jätte bra vecka alla, så hörs vi snart igen. Kramar från Malin

30 kommentarer:

Stämningsfullt sa...

oj vilken skillnad! Ni har verkligen ett jättefint hus!
Vi har också ett utedass som jag har tänkt göra iordning någon gång. Men det är ett projekt som får bli av när "allt annat" är klart.
Så fint du har gjort på bordet!
Ha det bra!

Bitte sa...

Så härligt ni bor , det är något speciellt med gamla hus , de har en själ tycker jag. Så har du ju så UNDERBART KÖK.
Sött plåthus också. Ha det bra /Bitte

lottens vita och gröna sa...

halloj malin! här har jag aldrig varit förr, kul! nu ska jag scrolla nedåt och spana in allt fint du visar! kram lotten

Arga Mamman sa...

Wow, vilken skillnad! Ett nytt hus med gammal själ liksom... Jättefint! Kram!

Solsjö - Under en vind sa...

Vilken härlig förvandling ert hus genomgått!!! Så himla mysigt! Kul med detaljer som utedass och jordkällare också! Ha det gott! Kram!

Nettan sa...

Ojjj, vilken skillnad & vilken förvandling av det gamla huset.... =0)...Kul att man kan göra om något gammalt till något Nytt !
Vart har du köpt det Zinkhuset måntro ???
Kram Nettan

Jes/Vita villa vila sa...

Å jag säger det igen & igen... Malin, vilket underbart hus ni har!!! Så roligt att få se kort innan också. Ni verkar vara helt rätt par som tagit hand om torpet & verkligen förvaltat det på rätt sätt - det är så mysigt! Jag njuter och är avundssjuk ;)

KRAM! Jes

Maria sa...

Har sagt det innan men säger det igen, ni har ett superfint hem!!!!!

This is Kia sa...

Vilken omvandling! Jättefint hus. Zinkhuset är ju alldeles underbart. Punchverandna gör mycket och de vackra fönsterna.

Kramar Kia

Mitt hem är min borg sa...

Så fint ert hus blivit.. Vilket jobb i har lagt ner i det..
Ni har det verklligen otroligt vackert hemma hos er..

Kram Linda

Lilla Blanka sa...

Åh vilket jättemysigt hus..och vad ni har jobbat mycket med det..verkligen fint!
Kram
Mia

Annika sa...

Jag hittade precis hit! Vilket vackert hus ni har och fint inrett dessutom! Ser att du har en ganska ny blogg, precis som jag. Kul att du visar så många bilder från ditt hem!

LOPPISLIV sa...

Suck ett sånt ljuvligt hus ni har...ögongodis som vanligt här inne Malin....så fint du gjort utanför med lilla zinkhuset och krukan...och dina vita shabby stolar till är helt underbara.......måste titta lite till innan jag ska sova...God natt och tack för titten...Kram Paula

Kristin sa...

Hej! Vi bor också i ett rött litet hus på landet som vi håller på att renovera. Det är kul att se andra som också bor på liknande sätt, dvs med snedtak, inte raka väggar etc. Ibland är det så mkt svårare att få till saker och ting i ett gammalt hus än när det är nytt, rakt och fullhöjd även på andra våningen! Gillar din blogg jättemycket, ni har det verkligen jättefint hemma hos er.

Kram
Kristin

Handplockat sa...

Mums Ni har det ju så fint
jag har länkat till dej
om det inte är ok så hör av dej
ha en bra tisdag

Mitt vita staket sa...

Hej första gången jag är här o kikar..o du det va en himla mysig blogg...kommer absolut vara en av mina favoriter...jättefina bilder o vilket fint hus...Ha en bra dag Kram Sussie

Änglahem sa...

Åhhh...vad vackert ni bor....*hakan hänger nere vid knäna på mig* Helt underbart vackert både hus och omgivning!! Lyckos dig!!
Fast det ser inte särskilt stort ut från början, men så bra det blev!
Vinterskrud är vacker på sitt sätt!

Kul att få se.

Kramar
Ulrika

My White Cottage sa...

Ni har verkligen byggt till och renoverat ert hus så fint! Förstår sååå att ni trivs, där uppe på kullen! :)
Ni är varmt välkomna hit till oss på fika när ni är här nere i sommar! Kanske vi kan övertala er om att flytta ner... ;)

LOPPISLIV sa...

bara jag igen...tror inte tallrikshyllan finns kvar på ikea...?? de sålde ut alla på fyndet för något år sen...tycker också det är synd att de försvann...men så är det ju på ikea...hux flux går en vara ut ur deras sortiment....De öppna konsolhyllorna är också Ikea hyllor....obehandlad furu som jag målat..Ha det gott //Paula

Karin i Villa Grå sa...

Du bor så himla fint, jag blir helt mållös av beundran!

*stum*

Kram!

Karin

En inredoholic sa...

Vilken fin blogg du har!! Supervackert hem..

Jag är mållös..

Kram
Jannice

Jes/Vita villa vila sa...

God morgon vännen,

Kikar in & säger hej. Passar på & njuta av ert underbara hus :)

Kram Jes

Vita maränger sa...

Oj vilket fint hus ni bor i.
Fastnade verkligen för din blogg.

Hit kommer jag kika in fler gånger ;).

Ha en trevlig alla hjärtans dag.

Solsjö - Under en vind sa...

Tittar in och önskar dig en riktigt mysig Alla hjärtans dag! Kram!

Tonje sa...

Hei!
Jeg har akkurat oppdaget bloggen din og for en blogg!!!

For ett vakkert hjem dere har,Håper det er ok at jeg har linket til deg?

Ta gjerne en titt i min blogg.

Anonym sa...

Så flott, virkelig et drømmehus dere har...! Gleder meg til å se utedoen etter hvert ;) Ha en fin kveld! Synnøve :)

My White Cottage sa...

Hoppas du och din familj får en riktigt mysig Alla Hjärtans dag!

Stor kram Jenny

Jes/Vita villa vila sa...

Många ♥ till dig Malin på alla hjärtans dag!

Hoppas du får en jättemysig dag vännen,

Kram! /Jes

IKT i min vardag sa...

Det är verkligen ett fantastiskt hem ni har. Ni är så duktiga! Jag vet inte om jag skulle våga mig på det arbetet med ett gammalt hus, men när man ser ditt vackra hus kommer man på helt andra tankar!
Så himla fint du har pyntat på verandan! Så inbjudande!

Kramelikram från Linda

Hem och Lycka sa...

Å vilket vackert hem du har! Jag länkar dig, hoppas att det är ok, annars får du säga till. kram!