tisdag 26 februari 2008

Spegel?





Hallå alla! Det har varit lite körigt här hemma, fullt upp på jobbet, ett inredningsuppdrag vid sidan om, en kräksjuk "gubbe" och det är ju inget att leka med direkt ;-) någon kanske känner igen sig. Så då blir det lite bloggtorka, och jag har inte hunnit titta runt hos alla Er rara, men ikväll kanske. Jag vill tacka underbara Jes vitavillavila som skrivit så fina ord om mig och min blogg, det värmer så mycket och gör mig strålande glad, TACK!!! Jes är för övrigt en klippa på att ta underbara bilder, och har det själv så fint hemma, så gå in och hälsa på där!
Nu till mitt vardagsrum, vad tror Ni om en stor spegel med bred silverram över soffan där fotona hänger? Jag tror att det kan bli bra, men det står mellan att ha spegel där eller över skänken i matsalen, men det kan ju vara trevligt med en tallrikshylla där, tyck gärna till och hjälp mig. Massor kramar från Malin och ha en fortsatt bra vecka. (ps idag har jag planterat min första vårkruka ute med påskliljor och penséer, ÅÅÅ så fint det blev.. )

35 kommentarer:

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Vad fint..helt undrbart vardagsrum ju!!

Speel blir nog jättevackert!!

Kram MM

LantlivsAnette sa...

Det blir helt perfekt det du tänkt..en stor spegel över soffan..och en tallrikshylla över skänken...jag kan riktigt se det framför mig...
Kram Anette

Färjtorp sa...

Ååå vad du visar härligt vackra bilder!! Kul att få ta del av.
Kram Johanna.

Stämningsfullt sa...

Åh du har det så fint! jag tror att det skulle bli jättefint med en spegel ovanför soffan.
Ha en bra kväll.
Kram.

Jes/Vita villa vila sa...

Hej raring :)
Tack för dina gulliga ord ☺

Å vilka härliga bilder du visar, varenda vrå i ert hus ser helt underbart ut!!! En spegel ovan soffan tror jag också skulle bli supersnyggt :)

Önskar dig en underbar tisdagskväll!

Kram Jes

IKT i min vardag sa...

Hej vännen!

Vad snällt du skriver jämt. Roligt att du tyckte att det var fint! Hmmm, jag kanske ska tillverka några hängare...särskilt om de skulle sälja som smör tihihi;-)

Sitter här och suktar över dina vackra bilder. Det låter som en toppen idé med en spegel där och tallriksställ är ju så fina. Vad är det för spännande inredningsuppdrag du gjort denna gång?

Stor kram från Linda.

LOPPISLIV sa...

Hej Malin! Jag bara älskar din ljusa fräscha rena stil..snacka om att kunna få till det *fniss* ....Ja en spegel ovanför soffan och en tallrikshylla över skänken blir nog kanonfint...Åhhh penséer ja, då är det vår....äntligen.....Ja jag känner också igen mig ang att ha det lite körigt...jobbar rätt mycket och långa dagar...så timmarna är för få per dygn ibland...låter roligt med ett inredningsuppdrag...Ha en härlig vecka....Kram Paula

Kannor och karaffer sa...

Hej Malin, Jag bara älskar alla plankor som ni har på väggarna....det är så fint. Håller med om att spegel över soffan och tallrikshylla över skänken blir superfint.

Tack för dina gulliga kommentarer - det finns en nätbutik som har länken - www.lantlif.nu - kolla in där hon har mycket fint!!

Ha det gott!
/Ann

Anonym sa...

vilket underbart vackert hem du har! blir jättebra med en spegel över soffan.

Kram Sara

Ett hus i vitt sa...

Vilken jättefin blogg du har och vilket vackert hem! Den hittade jag precis nu, är det ok att jag länkar till dig? Jag tycker helt klart att du ska ha en spegel över soffan! Kram, Anette

rosa tomtebo sa...

Hejsan!!

Hittade just hit, urmysig blogg.. jag skulle ha placerat spegeln ovan soffan och tallrikshyllan över skänken..
Ditt hem är ju som en lugnande terapi, helt magiskt.

Jag tittar in igen!!
Ulrica.

Flickan på landet sa...

Vilken underbar blogg du har!Jag länkar gärna till dej om det är ok =)

My Lovely Things sa...

Du har det så ljust och fint....

Jag gillar ju verkligen speglar...tror att det skulle bli väldigt fint med en spegel över soffan!!!

Ett bra tips med spegel är...att ljuset ska kunna reflektera rummet genom spegeln..då skapas ett fantastiskt djup...

Kan jag länka dig...
kram Anna

Frida sa...

Åh vilket fint vardagsrum du har! Verkligen fint med träplankorna.
Kram Frida

Rosengårdens Inredning sa...

Ojj, va mysigt du har det, hittade hit av en slump... Tycker som dom andra att en spegel med vit eller silverram över soffan hade varit snyggt.
Och en tallrikshylla är ju aldrig fel det heller, skulle passa perfekt....
Tack för titten, tittar in igen....
Kramar från en Malin till....

Vårt lilla hem sa...

Hihi, va roligt, jag skulle just lämna en kommnetar här hos dig då min skärm blinkar till och jag ser en kommnetar från dig! :)
Tack för så rara ord, det värmer! :)

Jag fann också dig via Jes och jag måste bara säga att vilket underbart hem du har!! Som en dröm, så vackert, ljust och fräscht och detaljerna är underbara!! Du har verkligen känsla!

Stor kram! Jenny

Vårt lilla hem sa...

Länkar dig förresten :)

Solsjö - Under en vind sa...

Ditt hem är amazing!!!!!

Det vore jättefint med en spegel över soffan!!! I matdelen kan du också ha en spegel men av en annan modell....eller en tallrikshylla....eller en annan hylla....Tror att allt skulle passa....

Stor kram!

Marie sa...

Ditt hem är helt otroligt vackert, jag bara njuter av bilderna! Jag tror att det skulle bli jättefint med en spegel ovanför soffan. Vad härligt det låter med vårplantering, nu blev jag också sugen på att plantera lite.

Kram Marie

lottens vita och gröna sa...

jättefint med en spegel, ett rum blir så spännande med den rymd som en spegel skapar!

kram lotten

jag har länkat hit, ok?

Handplockat sa...

Mums vilka bilder IGEN
piratkalasets blider likaså
=)

ha det bäst

Tonje sa...

Nydelige bilder fra ditt hverdagsrom...jeg tror jeg hadde hengt opp ett speil der,tror det kan bli kjempe fint=)

På min gatan i stan sa...

Vilket härligt rum!! :-)

Det skulle nog vara supersnyggt med en spegel där!!!

Kram Martina

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Tack för rara ord om vår lilla stuga!!
Ha en härlig dag!!
♥Kram Millan♥

obs..menade ju "spegel" i första kommentaren, såg nu det stod speel

ängeln i vitt sa...

Det blir kanon med en spegel. Så kör på det du hi hi. Måste kika runt lite mer hos dig.

Ha det gott
Kram Carina

Jes/Vita villa vila sa...

Hej Malin,
Såg i en kommentar av dig inne hos Seaside att Handplockat öppnat en större lokal i Lkpg... *gör vågen*
NU blir det ju riktigt roligt att börja jobba igen ;)

Kram Jes

Maria sa...

Måste säga över skänken!!! Det tror jag hade varit finast. Synd nästan att döja era vackra väggar!

Anonym sa...

Hej,

Jag blev helt kär i spegel ovanför soffan när jag läste detta reportage [kolla länk]

http://www.kuriren.nu/hemmavid/artikel.aspx?articleid=3260509

Tror spegel ovanför soffan skulle bli superfint!!
Kram/ruffa

Nettan sa...

Har sagt det förr, men säger det IGEN....fyyy vad fint du har det....=0).
Det som du tänkt med spegel & hylla kommer & bli jättefint tror jag !
Ha det gott..
Kram Nettan

IKT i min vardag sa...

Hej lilla Malin!
Hur mås det, fullt upp antar jag?
Är oxå sugen på att plantera vårblommor, får kanske se till helgen...Idag var det vår här iallafall...härligt!!!

Kram Linda

My White Cottage sa...

Jag tycker som flertalet andra att en spegel ovanför soffan och en tallrikshyllan ovanför skänken skulle bli toppenfint! Ni har det såååå fint Malin... blir otroligt inspirerad av att kika in här hos dig!

Såg annonsen i Corren om att Handplockat öppnat i större lokaler, men hann tyvärr inte dit... Eller det kanske var tur! *hihi* Var ut till Unnerstad en förmiddag men jag kom dit vid elva och de öppnade inte förrens tolv... Så typiskt!

Må så gott! Jättekram Jenny

Jes/Vita villa vila sa...

Kikar in och säger hej ☺

Hoppas du & din familj mår bra, snart helg igen ;) Skönt!

Kram kram Jes

Unknown sa...

Jag tror spegel blir jättefint!
och oj, vad avis jag blir på utekrukan. Här i Luleå är nog en sådan plantering sisådär tre månader bort ...
:-)
/B
www.lyckligagatans.blogg.se

Unknown sa...

Glömde fråga: det där huset ni ska hyra i sommar, är det ett hus som alla kan hyra ? Fräscht och hyfsat prisvärt? Du får jättegärna mejla mig mer info:
birgi@telia.com
/B
www.lyckligagatan.blogg.se

AGENT 77 sa...

oj de va ett tagsen jag titta in hos dig..de märks..åh va mycket underbara bilder..drömmer sig bort..trevlig kväll..kram E