söndag 10 augusti 2008

Loppis pall...






Det var en regnig söndag och barnen och jag tog en sväng för att kolla in den lokala loppisen, den var väl ingen höjdare kom dock hem med en grej.

Jag hittade den här fula pallen för 50 kr, vet inte om det var billigt eller ej, men jag har sett liknande på Vadstena Antik för ganska mycket mer... Jag köpte den och barnen hittade en massa annat roligt, de tycker det är kul att gå på loppis de är riktiga sakletare, de har lärt sig av sin mor ;-)
Några timmar senare med lite färg, som barnen också har hjälpt till med och så lite sandpapper, jag tycker den blev rätt söt... här står den i glasverandan. Vi får se var den hamnar...

Det blev ett extra inlägg idag, ev. åker datorn till doktorn i morgon, och då vet vi inte hur länge vi blir utan... 

Kram på er alla och ha en bra vecka, själv börjar barnen med studiedag på dagis i morgon, så det blir ett förlängt sommarlov med en dag :-)
Kram Malin

34 kommentarer:

Camilla sa...

Vilken fantastiskt mysig pall, vad lite vit färg kan göra! Kram Camilla :-)

Mitt hvite hus sa...

Så fin den lille krakken ble. Hva hvit maling gjør med tingene. Sjarmerende:=)

Nyt søndagen.
Klem :=)

Sjöboden sa...

Hej!

Vilken söt pall... Och vad fint lavendelhjärta nedan. Ett sådant ska jag göra.

kram C

Stämningsfullt sa...

Hej!
Så fin den blev!
Bra pris också :)
Hoppas det går bra och snabbt med datorn.
Kram!

På min gatan i stan sa...

Riktigt charmig! :-)

Kram!

Chatarina sa...

Hejsan igen!
Skulle gå o natta men var tvungen att kolla om du vissade något nytt inspirerande... jo visst gjorde du det. Vilken underbar söt pall.... du har öga för de små detaljerna.

Hoppas det inte tar för lång tid hos doktorn.

Ha det så gott
Kram Chatarina

Ullis/Leva på landet sa...

Jätte fin pall du hittat.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis

Jo sa...

Vilket fynd! Och ännu finare blev den när du var färdig med den! :)

Millygarden sa...

Pallen blev jättefin! ett bra köp med andra ord....och sp fint med ljusstaken och den fina kannan!

Tack det samma
ha en bra vecka du också!

Kram Marina

Solsjö - Under en vind sa...

Pallen är verkligen fin!!

Ha en riktigt bra ny vecka! Kramar!

My White Cottage sa...

Hej världens gulligaste Malin! Så söt pallen blev!!! Å så fint du har arrangerat på den!

I helgen har vi sugit ur den sista sommarlovskänslan... Spenderade lördagen på stranden och det blev grillning till lunch där nere - underbart! Igår vaknade vi av regnet och med ens kändes det som om hösten var här... Vi gjorde en utflykt upp till Kivik och jag hade tänkt mig ett besök på butiken Hemlängtan som Maria (Inredningsgalen) tipsat om. Blev så besviken när vi kom dit och den var stängd... Trots att de enligt öppettider-skylten skulla ha öppet! Var du där på er semester här nere??!

Skönt att dina barn börjar med en studiedag! Här är det tyvärr inte så utan idag börjar de fritids! Vardagen är åter här... Men de har haft ett långt sommarlov med massor sol, bad och roliga händelser så det känns bra!

Ha en toppenbra vecka!
Många kramar från Jenny

Mamma C sa...

Den var jättefin den pallen. Du har verkligen piffat till den oxå. Jag har inga barn som går i skolan längre. Men jag har en vecka kvar på min semester. Sedan börjar mitt allvar igen.
Kram Mamma C

Graadskan sa...

Jättefin! Kanske inte SÅ skön att sitta på, med de där plupparna som sticker upp... Hihi!
Kram Camilla

C De-sign sa...

Jättefin blev den...och bra att ha till mycket! Ha en bra start på veckan! Kram fr C

Emma Clara sa...

visst är det väl kul när barnen börjar gilla loppisar!!! mina kommer bärande på en massa - det här är väl din stil,mamma? och det stämmer nästan alltid....hihi de lär sig!! En jätte fin pall du hittat!!

Camilla Borg sa...

Min mamma har kvar mormors gamla mjölkpall, kanske ska sno den..
kunde inte tro att de kunde bli så fina...

Annas skattkammare sa...

Vilken liten gullig pall du haft turen att hitta! =) Visst smittar loppis-sjukan av sig på omvärlden.. Nästan alla jag känner har börjat prata loppisar och inredning med mig sen jag började blogga. Får en massa tips på ställen från kompisar mest hela tiden, och tycker det är jättekul! Ha en skön måndag! Kram /Anna

Kristin sa...

Hej! Det var en fin pall, 50 kr kändes väl inte som något farligt pris? Jag har betalat 40 kr för några mer moderna pallar i hemsk brun färg på Östregårds, och det tyckte jag var okej ändå.

Det blev så fint med vit färg på, och så zinkkannan till det! :-)

Loppisar är bra för barn ibland... när vi var i Bohuslän så hittade jag en hel del grejor, men min son köpte gamla Tarzantidningar för 2 kr/st och det var han hur nöjd med som helst!!! Han vann tävlingen "billigaste fyndet" som vi har varje gång vi åker till en loppis!

Kram och ha en skön vecka!

/Kristin

Fredrika sa...

HEj, jag hittade precis hit. Vilket fint hem du har!
/Fredrika

Sara sa...

Jättefin pall du hittade och det var ett bra pris.
Kram Sara

syster doris sa...

Så fin den blev! Jag har en likadan men fortfarande ommålad. Det var mormors mjölkpall där hon satt o mjölkade kossorna!:)
Kram Tina

Galleri Hönshuset sa...

Den blev riktigt fin, har själv en likadan o kan inte bestämma mig om den ska målas eller inte...Ha det gott. Kram Pirre

A home far away sa...

Pallen är ju jättefin, vilken tur att du köpte den, och vad mysigt att barnen är med och fixar hemma:_
Ha en fin dag

Gunilla i Singapore

Piffa och Puffa sa...

Härligt med loppisfynd. Tänk vad glad man blir när man gör fynd. Kika in på min blogg och var gärna med i min utlottning.
Kram Anette

Ella sa...

Hej Malin, Pallen är jättefin jag hade blivit glad om jag hittat en sån för 50 kr :) Måste bara skriva att jag tycker du har en såå fin blogg! Jag läser varje nytt inlägg.
Och ert hem är helt underbart!

//Ella

IKT i min vardag sa...

Sicken söt liten pall. Var ju ett litet fynd ju!:-)
Jag blev inspirerad av dig att köpa den där söta t-shirten med elfanterna...till sonen alltså ;-)

Kram

Anonym sa...

Underbar pall!

Snusilus o Sannibus sa...

Vilka söta små elefanter :) Och gullig liten pall! Alltid kul att göra lite fynd ju!

Ha en fin onsdag!

Kram, Susanne

Anonym sa...

as an unconditionnal of the colour purple, fond of your sweet home and your point of view with pictures but don't understand a word... just for the plesure of the eyes.

sommar-rummet sa...

HEJ!
Länge sen jag hörde av mig! Har legat på latsidan :-)
Söt liten pall du hittat. Ha det gott! KRAM

sommar-rummet sa...

HEJ!
Länge sen jag hörde av mig! Har legat på latsidan :-)
Söt liten pall du hittat. Ha det gott! KRAM

Syster vit sa...

Njuter såå av ditt val av färger, eller nyanser kanske man ska säga. Vitt och zink är underbart inspirerande, med en skvätt trä. verkligt fin blogg. Kram Liselott

Anonym sa...

Hej! Tycker att din sida är helt underbar! Det är första gången som jag är in och det kommer garanterat att bli fler gånger! undrar vart du har hittat det blå/vit/beigerandiga tyget som man ser lite överallt på dina bilder? Maila gärna inköpsställe!! tack på förhand, MVH Ewa - jordgubbar_@hotmail.com

Linda sa...

jättefin pall! tänk vad fint man kan göra av gamla saker!