söndag 31 augusti 2008

Höst i luften...






September månad luften är klar och ljuset ändrar form, det är höst även i köket. Det är så härligt att följa årstiderna och än kan balkongdörrarna stå vidöppna.
Greengate servetter och färska örter är vardagslyx för mig, och att baka med de här söta formarna får även de tråkigaste gästerna att smälta :-) formar och servetter är från Epok i Linköping.

Idag kom Jenny som har den jätte fina bloggen My White Cottage med familj hit på lite lunch och hembakad äpplepaj. Att Jenny var rädd för katter hade jag ju ingen aning om, här finns ju två stora och en liten pissunge... Jenny tyckte väl tillslut att lilla Elsa ändå var rätt söt :-). En jätte skön söndag tänk så kul att träffat henne tack vare bloggen.

Min klematis blommar så fint, den planterade jag i våras....och än så länge verkar den trivas...

Kram kram och Tack för alla gulliga kommentarer, jag mår hyffsat men var tyvärr tvungen att skippa Formex mässan som jag tänkt åka upp till igår lördag...ja ja så kan det gå.

Ha det så jätte bra så hörs vi snart igen,
Malin


24 kommentarer:

sand mellan tårna sa...

Kul att du skriver igen.... och jag gillar dina bilder, alltid så vackra! Muffinsformarna var klasfina! jag gillar att baka!

Kram L

Jes/Vita villa vila sa...

Vad roligt med besök från Österlen :) Tänk vad bloggvärlden ändå kan ge...

Önskar dig en underbar vecka & hoppas du mår mkt bättre!!!

Kram Jes

♥ Fyra årstider sa...

Vad du än tar kort på blir de så vackra. Epok i Linköping har mycket fint, som ditt porslin.
Kram Lotta

Mamma C sa...

Så kul med en bloggvän på besök. Ha en bra vecka
Kram mamma c

Camilla sa...

Jättemysiga bilder! Låter mums med äppelpaj, snart är det dags att plocka äpplen här också! :-)

Ullis/Leva på landet sa...

Så synd att du inte kom iväg på mässan. Kul att du istället kunde få lite trevligt besök. Elsa är ju så söt. Härliga bilder.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis

Lilla huset på prärien sa...

Hej Malin!

Så fina bilder du visar. Härligt med Klematis du! Jag har tänkt att jag skulle köpa en sådan som får slingra sig upp i mitt körsbärsträd men det hade jag glömt. Tack för påminnelsen!

Kram Jenny

Solsjö - Under en vind sa...

Vad kul att ni fick en liten bloggisträff med familjen från söder!

Dina bilder andas sommar, underbara! Men visst känner man att luften är en annan ute....

Idag ska jag kämpa mig till jobbet, har fått en begynnande förkylning med halsont under helgen som jag hoppas ska vända igen....

Ha en go dag! Kram!

Jojo sa...

Hej!
Hoppas du mår bättre nu.
Vilken super söt lill-kisse ni har =)

Men oj, vilka fina bilder du visar!

Ha en skön måndag!
Kram Jojo

Stämningsfullt sa...

Hej!
Vardagslyx kan man aldrig få för mycket av :)
Jättefina bilder och saker!
Så roligt med en bloggträff :)
Kram!

Liza i pepparkakshuset sa...

Färska örter hör verkligen till en av mina favoriter - snygg trälåda dina bor i :)

Ha en bra vecka
Kram Liza

Maria sa...

Fin fina saker, alltid kul med något nytt!
Ingen kan väl vara rädd för den söta lilla saken!

Hem och Lycka sa...

Åå, vilka underbara bilder du bjuder på! Härliga dagar, man får njuta innan höstrusket infaller på allvar. kram!

Sara sa...

Hejsan
Vackra bilder. De där formarna blir man ju så glad av :-)
Kram Sara

LillaFlisan sa...

Men gudars skymning vilka söta katter!
Underbara!
Flisan

☆Therese sa...

Høsten har kommet til oss også, luften er blitt mye kjøligere. Det begynner å komme litt høstfarger og det er jo flott.

Litt hverdagslux må til!!

Elsa er jo helt nydelig :oD

Annas skattkammare sa...

Ser jättehärligt ut, visst är det något visst när hösten knackar på dörren.. Kram /Anna

Karin i Villa Grå sa...

Halloj!

Att träffa andra bloggare är superkul! Lyxigt för din bloggkompis att få se ditt hem - och att få träffa dig - irl :-)

Visst är det härligt med den kalla, klara höstluften? Jag går hela juli och augusti varje år och ser fram emot just den här årstiden.

Du visar som vanligt vackra bilder att dröja kvar vid och inspireras av!

Kram, Karin

Millas hem sa...

Hej!
Så himla fina bilder, söt liten diskborste och servetter.
Katten nedan är helt bedårande, får man vara så gullig?! :)
Kram Camilla

My White Cottage sa...

Hej vännen!

Här kommer världens största tackkram!!! Vilken härlig dag tillsammans med er! Så fort vi satte oss i bilen började killarna fråga när vi skulle komma tillbaka till er. Elias har nog frågat hundra gånger vid det här laget... *haha* Som sagt, ni är varmt välkomna hit ner någon helg framöver, det vore så kul att få visa er våra smultronställen här på Österlen!

Vi hörs snart igen!
Stor kram från Jenny

IKT i min vardag sa...

Kul med besök från bloggvärlden!

Om hösten alltid såg ut som på dina bilder så skulle jag mer än älska denna årstid!

Kram

Millygarden sa...

Du visar som alltid otroliga härliga bilder.....vilken läcker diskborste och bakformarna! sånna har jag inte sett tidigare.
Hösten är ju rätt trevlig ändå....åtminstonde på dina bilder!!

Ha en bra vecka!
Kram Marina

Snusilus o Sannibus sa...

God kväll!

Vilka härliga bilder du visar :) Mmm finns många fina inredningsbutiker i Linköping! Ja du det lilla huset är så fint, ska försöka hitta ett vitt :) Skulle gärna vilja ha ett nu när det blir mörkt och kallare :)

Ha en fin onsdag!

Kram Susanne

En inredoholic sa...

Urhärliga bilder! Vackert vackert!

kram kram önskar dig en fantasisk dag.
Jannice