onsdag 6 augusti 2008

Turkosa elefanter...




Det är lite som ska fixas inför dagisstarten nästa vecka, barnen har fortfarande långt sommarlov...

Hittade de här söta t-shirts till lilla Hugo. Mysiga tryck för att vara till pojkar...hm och väldigt billigt, 69 kr/st inte så dumt. Det mesta av killarnas kläder slits ju med rååååge och som ni ser så kan inte lilla H ens stå still så det blir en perfekt bild utan huvud :-)
Ett bra shoppingtips till alla er där ute...

Igår fixade jag till en loppis på jobbet. Jag tyckte vi alla behövde det på vårat stora jätte kontor, det blir lite grejer när man städar ur förråden och gamla skrymslen, snacka om rusning och grejerna tog slut innan starttiden :-) Vi får väl se vi kanske kör en fortsättning idag med...ne nu måste jag sätta mig i bilen och åka till jobbet.

Kramar i regnet
Malin

23 kommentarer:

♥ Fyra årstider sa...

Vilken bra ide, det ska jag lägga fram som förslag på mitt jobb.
Kram Lotta

Camilla sa...

Mysig tröja och vilken bra idé med loppis på jobbet! :-)

Änglahem sa...

Vilken mysig tröja!! Jag har ju ingen pojk själv men tycker det verkar som att det är lite mer glada färger även till killar i höst....

Kul idé med loppisen på jobbet!

Ha en bra dag!
Kram, Ulrika

Solsjö - Under en vind sa...

Vad fin tröja!!!

Kul med loppis på jobbet! Jag har funderat på att dra igång nåt liknande i kompiskretsen, att flera har varsitt bord, en del hittar man kanske hos varann men förhoppningen är att man får sälja det till besökande....

Här semestrar vi ett tag till, idag är det grått och trist men vänner väntas på besök i eftermiddag så blir det mysigt!

Ha det gott, kramar!

Lilla huset på prärien sa...

Åh så mysigt att ha en loppis! Själv har jag flyttat två gånger nu inom några år bara så jag har hunnit slänga massor! Nu samlar jag bara på mig igen :)

Men det är mysigt att gå på andras loppisar med!

Kram Jenny

Stämningsfullt sa...

Hej!
Vilken rolig idé!
Tyvärr så skulle det nog inte gå på mitt jobb.
"En billig gammal sjukhussäng, någon?.....Nähä?"
Ha en bra dag.
Kram!

Mamma C sa...

Vilken toppen idé med loppis på jobbet. Men hos mig skulle det inte fungera. Där är det bara gubbar som jobbar. Don fattar inte sådant.
Kram mamma c

Livet är Underbart sa...

Underbar blogg. Loppis är en jättebra ide, vi gjorde en liknande insatts på förra jobbet, och vi hittade en del guldklimpar. Köpte sonens stol och bord på den loppisen för 25:-. Ett klipp=)

Kram Jenny

Sara sa...

Jättesöta t-shirts. Det mesta som finns till pojkar är så tråkigt, synd.
Kram Sara

Chatarina sa...

Hej Malin!
Regnet det bara öser ner....
Har funderingar på att åka till link. i morgon för i dag ska vi måla på huset. Evighets jobb.

Söta t-shirt skulle passa min son. Känner igen det där med att inte stå still. Han börjar längta till dagis, inge kul att va hemma så länge med mor o far. Men på måndag är det daxs. Får ta ett besök hos konkurenterna o se om det finns några t-shirts kvar.
Loppis på jobbet det skulle va något. Hoppas du han få med något att grejerna.

Ha det så skönt o passa på o mys inne nu när det regnar.
Kram Chatarina

Annas skattkammare sa...

Vilken bra idé med loppis på jobbet, och vilken söt tröja du hittat till Hugo! Kram /Anna

annaslantliv sa...

Jättefin tröja! Den ska jag kolla in. Fast min kille har snart blivit för lång för lilla avdelningen...

Kram anna

n o r d i n g å r d e n sa...

Loppis på jobbet-brilijant idé! Turkosa elefanter skulle jag gärna ha på min t-shirt med: ) Underbart lavendelhjärta du har gjort! Mari.

My Lovely Things sa...

ja..Lindex retro kläder är så fina..
jag har köpt flera på tjej avdelningen till min Josua..

Elefanttröjan är så fin..
ha det så bra..
kram anna

Mrs M sa...

Kul med loppis på jobbet, du kan inte öppna för allmänheten? *hihi*
Fin tröja och fint namn din son har ;)!
Kram/ Mimmi

Anonym sa...

Jag gillar verkligen Lindex nya stil eller nu är den väl nygammal, men ändå. Det är inte fel att hitta plånboksvänliga kläder när man har söner som sliter kläder som attan. Gillar verkligen dina köp o ska spana efter samma...

Vimpelverksta´n sa...

God Morgon!
Kikar in på din superfina blogg då & då och får MASSOR av inspiration!!
Du har så fina bilder!
Hälsa gärna på hos mig i min nystartade blogg,länkar du till mig så blir jag sååå himla glad!!
Kramar Maria

Tidsmästarinnan sa...

Halloj! Jag tycker Lindex har mer och mer fina kläder! Har köpt flera t-shirts till barnen där också.

Hjälp vad fint lavendelhjärta du har gjort, jag har ett liknande hjärta... och en massa rosmarinkvistar över... nu vill jag börja pyssla här!

Ha en jätteskön helg!
Susanne

IKT i min vardag sa...

Härlig tröja! Vem kan motstå turkosa elefanter? Inte jag iallafall!

Vilken rolig idé med loppis på jobbet, kul att det gick så bra också.

Trist med datorkrångel...jag vet.

Kanske ska pynta min kron-galge med lavendel, din blev ju så söt!

Kram på dig!

syster doris sa...

Hittade just till din blogg, det var som handen i handsken, Toppenfin!!!!! Hoppas att det är ok att jag länkar!?

Kram Tina

Husbysjutolfts sa...

Jättefina tröjor.
Vänta tills meandi kollektionen släpps, du kommer storkna.;-)

/C

Ullis/Leva på landet sa...

Gullig tröja. Tycker att det finns mycket mer fina kläder för tjejer än för killar. Det har dock blivit bättre på de 15 år som gått sedan första sonen föddes. Vilket fint hjärta du gjort.

Ha en riktigt skönt helg!
Kram Ullis

charmaine sa...

hello! you have a very beautiful blog. i love all your post,very nice!

charmaine