torsdag 31 juli 2008

Vitt smycke...






Jag tror inte vi ätit mat inne på flera veckor, alla dygnets måltider äter vi utomhus, vilket är som så ska på sommaren. Men jag kände att det behövdes någon fint smycke på köksbordet...

Denna vita skönhet kunde jag inte låta bli när jag var på blomstertorget i veckan, nu kommer jag inte ihåg namnet men visst är den praktfull. Den ska bara vattnas på fat så vi får väl se hur länge jag lyckas hålla den i liv :-)

Fjärilslavendel har jag både inne och ute det är verkligen en favorit i år, och jag hörde att någon lyckats övervintra dom ute trots att den inte är perenn... jag ska testa.

Nu åker vi till skärgården några dagar, för att behålla semesterstämningen in i det sista :-) Hoppas bara att vi klarar oss från den gröna sörjan...

Ha det så jätte bra!
Kramar från Malin


32 kommentarer:

Hem och Lycka sa...

Rummet är otroligt fint och den nya blomman likaså. Jag älskar vita blomster och lavendel också. Hoppas mina också överlever vintern. Ha en skön trip till skärgården, kram!

Mitt hvite hus sa...

Kjøkkenet ditt er et syn, helt nydelig er det:=) Lavendel og hvite bomster er også fantastisk fint.=)
Nyt dagene ved skærgården , håper dere får det fint:=)
Klem Kerstin

Snusilus o Sannibus sa...

Så fint ni har det :) Så vackert och rofyllt. Jättesöt blomma!

Ha det så härligt! :)

Kram, Susanne

Camilla Borg sa...

Gloxinia heter väl ditt lilla smycke på bordet..

Graadskan sa...

Vilken vacker blomma och vilket vackert rum överhuvudtaget!
Är väldigt förtjust i era råspontsväggar och beklagar att jag inte hann se din blogg innan vi byggde huset... Din blogg tror jag inte fanns då, så det hade ju varit svårt - men ändå!!
Blomman ser nästan ut som en gigantisk vit ros på bilden...

Nu har jag börjat skissa på vår soffa. Kanske blir det till att börja nästa helg... Håll tummarna!

Kram Camilla

☆Therese sa...

Skjønne bilder fra kjøkkenet ditt :o)

Jeg må spørre deg om en ting; liker så godt spisebordet ditt, vet at du tidligere har skrevet hvor du har kjøpt det (laaangt unna meg :)), vet du hvilken fabrikant det kommer ifra?? Vi skal ha nytt og jeg syntes det er så vanskelig å finne noe jeg virkelig liker (blir kresen når jeg skal kjøpe meg noe...) :O)

Kos dere ved skjærgården, vi må passe på å nyyyyyte denne tiden. Den er jo litt vel kort...

Sara sa...

Vad fint det var att ställa krukor med lavendel inne, man brukar ju alltid ha dem ute. Ha det bra i skärgården.
Kram Sara

Lilla huset på prärien sa...

Jättevackert kök! Och visst är det skönt att sitta och äta ute på kvällarna när den värsta värmen har lagt sig!? Mysigt!

Kram Jenny

Mamma C sa...

Ja det är inte många dagar man suttit inne och ätit. Fint med lavendeln i kruka. Ska bli kul att höra om det fungerade att övervintra den ute. Ha det så bra i skärgården.
Kram mamma C

Annas skattkammare sa...

Så fina blommor du pryder ditt kök med. Jättevackert. Ha det så gott i skärgården! Kram /Anna

Florist-javisst sa...

Den vita skönheten är en Gloxinia. Otroligt vacker, men ack så svår att sköta tycker jag.

Kram från lilla mig....

Ullis/Leva på landet sa...

Gillar ert kök så mycket. skule också vilja ha det så. Fint det blev på bordet. hoppas att ni får det skönt.

Kram Ullis

My White Cottage sa...

Jag njuter av bilderna från ert vackra kök! Blomman du köpt är jättefin, liksom lavendelblommorna!

Jag har varit ledig igår och ska vara ledig idag, passar på att njuta av solen nere på stranden. Imorgon ska det ju bli sämre väder säger de...

Hoppas ni får sköna dagar i skärgården!

Ha det gott! Många kramar Jenny

Susanne sa...

Får instämma med övriga här. Mkt vackert kök. Det är så snyggt att ha väggarna med liggande "panel". Gillar blomsterplanscherna skarpt.
Hoppas ni får det bra ute i skärgården.
Må så gott!
//Susanne

n o r d i n g å r d e n sa...

Så vackra bloommor i ett minst lika vackert kök!!!! Ha det gott vid havet! Mari.

Anonym sa...

Vad härligt kök du har. Lavendel i kruka är så vackert..
Så fin blogg du har.
Kram

IKT i min vardag sa...

Välkommen hem! Vilka vackra bilder från Österlen du visade. Vad roligt att träffa en bloggvän. Själv var jag så nära att åka till Älskar sött-Malin när jag ändå var i krokarna, men tiden räckte inte till...:-/
Vilken vacker blomma! Den pryder sin plats i ditt vackra matrum. Mina blommor, både ute och inne ser lite hängiga ut. De har fått tåla mycket denna sommar... '

Ja då får du ha det så härligt in i det sista i skärgården!

Kramis

Chatarina sa...

Hej Malin!
Vilka inspirerande bilder man behöver inte ha några inredningstidningar, det räcker med att gå in här.
Den vita blomman var hur fin som helst. Visst vill man ha vackra blommor inne fast man alldrig är där. Själv fick jag gräva ner alla blommor i rabatterna när vi åkte bort, för att de skulle klara sig.

Lavendel är en favo här också. håller på å förökar dem.

Mysiga butiker du har besökt när du var i Österlen. Avundsjuk ja.

Brödet ser så gott ut får nog ta o baka när det är dåligt väder.
Har semester en vecka till, då blir det några dagar i Link.
Njut nu in i det sista i skärgården.
kram Chatarina

Solsjö - Under en vind sa...

Blir alltid lika inspirerad av att kika in här....så somrigt och vilsamt!

Du gör så rätt som fortsätter njuta, det gör jag också ett tag till oavsett väder!

Stor kram till dig!

A home far away sa...

Rummet ditt är så charmigt och stilfullt, tycker jag. Och visst gör sig den vita blomman fint:-

Ha en härlig ledighet!

Kram Gunilla

C De-sign sa...

Vilket vackert rum....och blomman blir som ett smycke...hoppas nu att du lyckas hålla liv i den ett bra tag! Ha en skön lördagkväll! Kram fr C

Karin i Villa Grå sa...

Rummet är en dröm!

Klarade ni er undan den gröna sörjan? Och undan alla elaka fästingar? *ryser*

Kanske ingen fara med fästingar i skärgården, det verkar som om de ALLA letat sig hit, till lilla Tierp :-O Det kryllar av dem, jag vet inte hur många vi plockat (och behöver plocka) från katterna. Bläk.

Kram!

Karin

Camilla sa...

Vilken vacker matplats! Trevlig sommar! :-)

ANETTESHUS.COM sa...

Jeg kan ikke se meg mett på ditt kjøkken! Det er virkelig vakkert! Lvendel er også en av mine favoritter, har faktisk skrevet om det i mitt siste innlegg.

Ha en fortsatt fin sommer! Håper det blir mange flere måltider på verandaen:)

Anette

Elzie sa...

Vilket härligt matrum. Och mysiga blommor du fått tag i. Gillar den vita mycket.
Hoppas ni hade det skönt i skärgården.
Kram Elzie

Anonym sa...

Hejsan,

Kan du maila din adress till Pia@tailsweep.com
det gäller annonsering på din blogg.

/Pia

♥ Fyra årstider sa...

Hej
Ditt kök är som alltid helt underbart. Blommor gör mycker för rummet, det kan man se på dina bilder.
Kram Lotta

Katja - Bag End sa...

What a beautiful serene dining room. I like the wood paneling on the walls.

Cheers, Katja

Jes/Vita villa vila sa...

Hej vännen,

Vilka härligt somriga bilder & jättefina blommor. Visst är lavendel mysigt - i alla dess former!

Hoppas ni njuter av en härlig stund i skärgården trots att regnet öser ner (just nu i alla fall ☺). Ta vara på sommaren!!

Klart vi måste ses & ta en lunch - det vore verkligen superkul! Vi hörs igen goa rara Malin!

Kram kram Jes

Unknown sa...

Åh himmel jag smäller nästan av, du har så mkt vackra bilder! Måste kika lite mer! Kram Petra
www.metrobloggen.se/romantiskahem

Eleonora sa...

Förstorade upp bilden för att se den vita blomman bättre. Såå vacker. Och hela köket ditt är helt underbart! Hoppas ni fick fina dagar i skärgården (utan sörja) och kan ta er an augusti månad, med allt vad det innebär av röda delikatesser. Kram

Marie Söderberg sa...

så vackert kök...