måndag 14 juli 2008

Ljus som svävar...







Att gå på stranden och plocka snäckor och stenar är rofyllt och jag hade med mig en hel ICA-kasse hem full med snäckor, de har jag idag kastat ut i landen... 

Restaurang Salt var en väldigt mysig skärgårdskrog precis vid Tylösand stranden. Bara att det var öppet ut till terass och hav gör ju givetvis sitt, men så smakfullt med råspontsväggar, lavendel och vitt vitt vitt vädligt enkelt inrett men med stil. Det är kul när man hittar något så mysigt ställe, man sitter och kollar in detaljer och lösningar. En enkel men såå fin lösning som de hade gjort var att dekorera råspotsväggen med enkla glasskivor. De hade satt glasskärvor här och där mellan sponten och det såg ut som ljusen svävade på väggen... så himla fint.

Hm, intryck till handling så här blev det här hemma idag :-) Måtten som jag gjorde var 5x8 cm...om det är någon som tycker det är fint och vill testa själv.

Nu är altanen äntligen vitoljad, blev faktiskt jätte bra, det måste jag passa på att visa innan vi åker ner till Österlen.

Kram på er alla och ha en fortsatt skön vecka!
Malin

24 kommentarer:

Annas skattkammare sa...

Det ser verkligen ut som en restaurang i min smak! Vi ska ner till Halmstad i veckan och den restaurangen kan nog mycket väl bli besökt av mig.. =) Ha det gott! Kram /Anna

Tidsmästarinnan sa...

oj vad jag tyckte det blev fint!!

Och oj vad jag önskar att jag hade lite råspont någonstans så jag kunde prova själv... :-)

Gillar verkligen den restaurangen också!

Kram och ha det så gott!

Stämningsfullt sa...

Hej!
Wow vad snyggt!! Vilken fin idé!
Ser ut att vara en härlig restaurang :)
Kram!

Graadskan sa...

Jättefint!
Skoj när råsponten inte bara är fin, utan praktisk också!
Kram Camilla

Ullis/Leva på landet sa...

Läcker med ljusen. Jättesnyggt.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis

Solsjö - Under en vind sa...

Så det var där ni var! Härlig inspiration, idén gillade jag!

Vi var också på tur i Halmstad igår, men under ett helt annat tema än dina bilder...dotterns födelsedag firades med några timmar på Äventyrslandet, de har pratat om att få åka dit länge så nu fick det äntligen bli av! Vi hann även med en middag inne i stan och lite lite shopping....

Vad härligt det låter med Österlen, där är såå vackert överallt!

Ha det gott, kramar!

Anonym sa...

Va smart med de små glasskivorna mellan råsponten! Vi ska sätta råspont som fondvägg i vårt sovrum så jag kanske "snor" den idén.

Camilla Borg sa...

Gud vad läckert, synd bara att jag har pärlspont i hela huset :(

Maria sa...

Underbart precis som allt annat du hittar på! Är helt förälskar i era underbara väggar, ser så härligt råa och stilrena ut!
Hoppas vädret blir bättre innan du ger dig iväg ner hit, just nu är det inte mycket sol. Själv börjar man semestern nästa vecka så då får den gäran titta fram.
Har du vägarna förbi Kivik så passa på att svänga in om Himlas outlet, det skall jag själv göra i nästa vecka!
KRAM

Malin - I min trädgård sa...

Hallå där! Men vad härligt det låter - som en riktig ordentlig sommarsemester! Vilken smart idé, med ljusen. Det hade jag aldrig kommit på själv... Hoppas ni får det skönt på Österlen, kanske får vi se en bild därifrån? Kram!

Målargården sa...

Oj, vilken himla bra idé. Håller just själv på att sätta upp en vägg som din och den ljus idén var jättebra. Tack för tipset!

Mamma C sa...

Kul när man kan få en idé så där. Tyckte det var himla snyggt, ser faktiskt svävande ut.
Kram Mamma C

Chatarina sa...

Hejsan!
Vilka underbara bilder på väggen. Önskar mig också råspontvägg. Vad enkelt man kan fästa upp saker då o ändra om utan en massa hål. Väldigt praktiskt. Det blev så snyggt.
Mysig restaurang.
Plocka stenar o snäckor det är sommar o semester. Vi åker till kusten i morgon, då blir det massor av stenar o snäckor...
Österlen vad härligt. Försökte sälja in det hos min man i går, men han nappade inte, så vi får se.

Vad spännande o se altanen, det får bli om en vecka när vi kommer hem. Vi har inte gjort våran ännu.

Ha det så skönt i österlen o ta hand om dig.
Kram Chatarina

Lilla Blanka sa...

Hej vännen!

Himla bra ide..! Och dina bilder är ju såå läckra!

Tack du goa..du är så snäll!!!
Kraaam
Mia

Unknown sa...

Åh vilken mysig restaurang! Och ljusen, SÅÅÅ charmigt! Ha det gott! Kram Petra

In my house sa...

Hej tjejen!!!

- Så himla mysigt de blev med dom svävande ljusen... Men du, akta så att dom inte trillar ner!!!

Kramar till dig j

Marie Söderberg sa...

ser så somrigt och fint ut..ville kika in och se hur du har det..en skön sommar hoppas jag..*kram* Marie

IKT i min vardag sa...

Så vackert med de svävande ljusen. En enkel och vacker idé.
Visst är det vackert vid Tylösand!

Ha det härligt i det underbara Österlen, jag ääääääälskar den platsen. Det är nästan som att komma till ett annat land där.

Kram

Mrs M sa...

Vad snyggt! Allt ser så genomtänkt ut, där skulle jag gärna bo!
Fortsatt trevlig semester :)
/ Mimmi

Susanne sa...

Nu hittade jag till din blogg och det är helt fantastiskt vackert! Det är så fint överrallt och så mjukt på något sätt. Underbart fint. Hit återkommer jag för att få inspiration.
Ha en härlig dag.

Ps Vi har en blandrashund..75% leonberger och sista skvätten är Berner Sennen. Ds

Memories sa...

Hei!

Kom plutselig over denne nydelige bloggen din! Kjempefint hus dere har, helt imponert over hva dere har fått til!

God sommer fra Norge:)

Maria i Skara sa...

Hej...underbar blogg och vilket tips med ljus på glasskivor...synd att man inte har någon råspont.
Jag ska åka till Linköping nästa vecka och undrar om du har några bra tips på mysiga inrednings eller barnbutiker !
Jag var på Österlen förra veckan och du får inte missa STÄRKAN i Kivik, Himlas outlet. Boka också bord på "Friden gårdskrog" utanför Kivik, de har underbara stenugnsbakade pizzor !
Häls Maria i Skara

Jo sa...

Åh, så smart! Jag var tvungen att visa dina bilder för sambon och säga: Sådär ska vi göra! :D Vi har ju råspont lite här och där, här ute i Rucklet, så jag ska nog "sno" din idé! :) Frågan är bara var man får tag på glasbitarna... hmmm.

Ha det gott! :)

Gott och blandat sa...

Jättefint! ;-)