torsdag 19 februari 2009

Sommar & snö...







Städa, handla och så får det bli en skridskoeftermiddag i det härliga solskenet.

Några glimtar från vardagsrummet, en vanlig vit ikea soffa med avtagbar klädsel, ett måste i ett hem med barn, hund och katter... Det finns tydligen en spray man kan spraya på vita soffor, lägger sig som ett skyddande lager. Vi ska testa det på jobbet nu på alla vita soffor jag köpt dit oops ...om det visar sig fungera så är det min räddning även här hemma, återkommer :-)

Gammalt bord/bänk från Vadstena Antik, några lexingtonkuddar, fårskinn från grannen. Inga krusiduller utan väldigt enkelt. Hissgardiner från Epok i Linköping... Vitsåpat furugolv såå fint, men ack vad jag får slita med det, det kanske inte är att rekommendera om man har en leonberger :-)

I morgon lördag får jag besök av en super gullig bloggare från Österlen, inte så svårt att gissa vem...

Kram kram kram, tack för alla kommentarer, 
Tiden räcker inte till just nu så jag hinner inte runt och hälsa på hos er hoppas ni förstår.
Malin

18 kommentarer:

Det vita dårhuset sa...

Fina kort på dagens tema =)
Min Syster hade 2 leonberger men fick lov att göra sig av med dem för ett par mån. sen.
Och jag e allergisk...
Kanske finne en anledning till att hon skaffade sig de minsta hundarna som finns *fniss*
Kram Erika

Lärarbostaden i grönskan sa...

Hej!

Det här vackra rummet har jag beundrat i flera blogginlägg! Gillar verkligen den liggande panelen i vitt. Fårskinnet ser jättemysigt ut och soffbordet är jättesnyggt! Vi har ett fårskinn från min sambos pappas grannes får. Visst är det extra kul när man ver varifrån det kommer? Hoppas du får en mysig helg!

Kram Amanda

Stämningsfullt sa...

Hej!
Ni har det så himla fint hemma :) Den där sprayen blev jag nyfiken på! Vad heter den? Det skulle verkligen behövas här också!
Kram.

rosenskära sa...

Ditt bord är så vackert, ja det är ju alltsammans...

Är det du och Jenny som ska mysa imorgon? Låter härligt!

Kram/Lena

Martina sa...

Första besöket för mig på din blogg...och det är inte det sista!!

Underbara bilder...jättefint hem!!

Tack för titten, jag kommer tillbaka!

Martina

Stjärnor & Champagne sa...

Jättefint...Epok har sååå fina saker. Nej det är inte lätt med fina golv när man har hund..

Kram Anne

Erika sa...

Jätte härliga väggar!! En bekant kunde inte ha mattor inne på vintern i norrland för de hade en hel sandlåda där efter sin leonberger.

Hem och Lycka sa...

Rummet är underbart fint! Så mycket fina detaljer att lägga ögonen på..

kram

♥ Fyra årstider sa...

Jag blir så glad av att komma hit..ljust och fint och så alltid frächa blommor.
Kram Lotta

Butik Östergården sa...

Vad vackert ditt vardagsrum var!
Tycker det är så fint när brädorna ligger vågrätt. Den där sprayen borde jag skaffa, efter som jag har två schäferhundar. Inte så smart med allt vitt.

Ha en härlig helg!
Kram Helen

Josephine sa...

O så vackert, vitt och naturfärger!
Förstår verkligen vad du menar med ett måste med avtagbart. Har bara fyra katter änsålänge men det räcker gott och väl, haha!


Kram /björkvägen 15

Sivs hus sa...

Hei, så lekker stue du har og morsomt med sommer i snø:-) God helg fra Siv

Unknown sa...

*fniss jag har också ett vitsåpat furugolv i vardagsrummet och två irländska settrar! Visst är det lite jobb men ack så snyggt o skönt att gå på...

Kram

IKT i min vardag sa...

Ooooh den sprayen låter som ett mirakel, hoppas att den fungerar för det vore ju underbart!

Älskar dina vackra väggar...sådana vill jag också ha någon dag...

Ha det så trevlig med My white cottage ;)

Kram

Anonym sa...

Hej!
Vilken trevlig blogg och kanonfina bilder!

Blir väldigt nyfiken på sprayen du nämner då vi också har vita soffor och småbarn. Tycker de blir solkiga på en gång...

Tacksam för tips om vart du köpt sprayen!

/Malin

angelhairs.blogspot.com sa...

Du har ett sååå fint och mysigt vardagsrum!! Kram Jeanette

Arga Mamman sa...

Hej Malin! En fråga - vad är dina underbara katter för ras? Ragdoll?? Birma??

Jes/Vita villa vila sa...

Hej vännen,

Å vilket underbart bord du har där! Jättefint verkligen, ja allt annat med så klart...as usual ;) Kom ihåg att tipsa oss om sprayen fungerar - det låter som en dröm!

Önskar dig & familjen en fortsatt jättefin helg!

Kram Jes ♥