onsdag 19 augusti 2009

Tack för den här tiden...














Hej Kära vänner!
Med lite sorg i hjärtat, men det här blir faktiskt det sista inlägget från mig...

Det har varit en fantastisk tid, det har gett mig massor energi och inspiration, jag har fått massor av nya kontakter och många nya goda vänner...
Vi får se, jag kanske dyker upp i något annat sammanhang eller med en ny blogg, man ska ju aldrig säga aldrig. Och efter att jag skriver det här kanske jag ångrar mig :-) Men just nu känns det ganska skönt och jag känner mig nöjd med den här tiden tänk... 1 1/2 år går fort.

Tusen kramar till Er alla, det går fortfarande att maila till mig, tror jag fått över 100 mail om ritning på vår platsbyggda soffa ute på altanen, det går bra att fortsätta maila om den :-) hemlikt(at)bredband.net

Så nu till dagens inlägg,
Här några underbara zinkburkar givetvis från Systrarna Grön i Linköping. En besticklåda hittade jag nere på Österlen som jag tänkte fylla med de där silverbesticken jag inte har...kanske dags att ta en sväng till Vadstena Antik igen :-)

Sen har jag gett mig på att göra en egen ljustake. Loppisfat för en 5 krona, min man har sågat av ett järnrör och så lite super lim, simsallabim... inte så pjåkigt, eller?

Mina hortensior blommar äntligen för fullt ute i landen och jag går och knippsar av, lägger i glasvaser här och där sååå fint.

Jag fick ett ljuvligt sött armband från en jätte rar väninna från Lotta Djossou, virkade blommor varvade med pärlor...helt i min smak.

Nu önskar jag Er alla lycka till med sina projekt, planer och drömmar...
Och tack för alla kommentarer och hälsningar under den här tiden!


Många kramar Malin

p.s Och ja just det, i vår är vårt hem med i Lantliv...

44 kommentarer:

Nettan sa...

Nu är det sorg i mitt hjärta med, kommer sakna dina inlägg =(.

Ta hand om dig, ha en underbar höst & njut av livet !

Kram Nettan

♥ Fyra årstider sa...

Du var en av de första bloggarna jag fann..jag älskade den!! Det gör jag fortfarande och jag önskar dig all lycka.
Kram Lotta

Maliva`s verden sa...

Hei Malin...nei dette synes jeg var trist.Har fått så utrolig mye inspirasjon her inne hos deg...Kanskje du trenger en kort pause,for så å komme tilbake igjen..Jeg håper på det..Klem fra Maliva

Lycka är ~ Onnea on sa...

Har varit kul att följa med bloggen din.
Lycka till i fortsättningen.
~Marita~

Smultronlycka sa...

Din blogg har inspirerat med de vackra bilderna från ditt hem!
Tack för härlig läsning hos dig!!
Sköt om dig och katterna!!
Kram Anna

Hem och Lycka sa...

Nämen duu vad tråkigt.. Men tack för den här tiden! Och lycka till i framtiden!

kram Mia

Vitt och vanilj sa...

Hej på dej!
kommer att sakna din blogg och erat underbara hem. Det har varit många suckar av hänförelse till dina bilder, samt mycket inspiration.
Ha det så bra nu kram Petra

Backstitch sa...

NEEEEEJ det får inte vara sant. Jag har först under sommaren hittat till din underbara blogg och nu säger du att du slutar. Suck!!!
Ha en skön höst och hoppas att du snart öppnar en ny blogg. Jag vet att det tar tid och energi att hålla blogg och själv är jag väl inte så aktiv att lägga in inlägg men jag får sådan energi och massor av inspiration av att läsa sådana bloggar som din.
Kram Moster

Mitt hvite hus sa...

Hei Malin

Så leit å høre at du slutter å blogge... vil savne dine innlegg veldig masse. All inspirasjon du har gitt..har alltid gledet meg til dine innlegg...

Masse lykke til...
Klemmer kerstin

StrandviksVillan sa...

Tack för alla bilder du har visat oss! Jag har följt din blogg nästan sedan starten... Tråkigt att du slutar.

Ha det så bra, kram Ann-Christine

rosenskära sa...

Goa Malin! Varmt tack för alla inspirerande inlägg och fina kommentarer jag/vi har fått under den här tiden! Du kommer alltid att ha en speciell plats i mitt blogghjärta, du och dina kissar. Och så hoppas jag att jag någon gång får träffa den här fantastiska personen utanför bloggvärlden,

à bientot - Lena

Anne-Lise på Min Gård sa...

Ååå, vad tråkigt! Din blogg som är så fin och rolig att läsa. Kommer att sakna den.
Varför ska du inte blogga mer?

Ella sa...

Hej Malin, kommer sakna din fina blogg, jag har läst varje inlägg sen du började tror jag! Men jag önskar dig all lycka i framtiden.

Kram fr Ella

Malin sa...

Jag kommer att sakna din fin fina blogg! Hoppas du kommer tillbaka :)

Ha det så bra och ta hand om dig!!!

Galleri Hönshuset sa...

Hej

Vill tacka dig för all inspiration som du har gett oss, och önskar dig lycka till med allt.

Tråkigt för oss att inte få se nya inlägg från dig, just ni iaf =), men vi förstår.
Ha det gott. Kram Pirre

LOPPISLIV sa...

Hej Malin! Jag kommer att sakna din vackra blogg och dina underbar bilder du alltid visar. Även om jag inte alltid kommenterar så är jag inne och kikar jämt här hos dig :-) Har ju följt dig sen du började. Du kommer kanske tillbaka igen förhoppningsvis. Stort Grattis till reportage i Lantliv tidningen....nu ska man alltså längta till våren redan för att få se ert vackra hem där, men den som väntar på något gott......Ha det bäst nu Malin och all Lycka till med dina projekt. Du kommer garanterat att synas i andra inrednings sammanhang det är jag övertygad om. Många kramar Paula

☆Therese sa...

Å, dette er var trist, kommer til å savne innleggene dine.
Men det er jo en tid for alt og blogging er det ikke alltid tid og lyst til å drive med.

Håper du ikke sletter bloggen din. Det er så mye flott inspirasjon å hente her!

Ønsker deg og dine alt godt i fortsettelsen :o)
Klem

Ett hus i vitt sa...

Åhh så synd!! Men vi förstår ju så klart om du vill göra annat. Din blogg har varit stor inspiration. Ert hem är som en dröm! Ska verkligen bli roligt att se ert vackra hem i Lantliv. Ha det gott och sköt om dig!! Kram, Anette

Jessica sa...

kommer att sakna dina inlägg lycka till i framtiden kram jessica

IKT i min vardag sa...

Du var en av de första bloggarna som jag började följa när jag själv startade min blogg runt nyår 2007/2008. Det var jättetråkigt att höra att du lägger ner bloggen, men jag förstår.
Då har jag ett underbart reportage att se framemot i Lantliv i vår...:)

Ha det allra bäst!

Stor kram Linda

Hem och Harmoni Marie sa...

Tråkigt att du slutar blogga men jag håller tummarna för att du kommer tillbaka!
Ibland tar lusten och glädjen vid igen efter en liten paus....

(jag sparar dig på Bloglovin så jag ser ditt nästa inlägg!) ;)

Kram Marie

Erika sa...

Tråkigt att läsa att du inte tänker fortsätta men man skall göra det som känns rätt för en själv.

Anonym sa...

Jag kommer sakna att ta del av ditt vackra hem och dina fantasiskt inspirerande bilden. En av de vackraste bloggar jag vet Hoppas den ligger kvar så man kan bläddra bland bilderna. Ser fram emot repotaget Ha det bra Mvh/Ulrika

Jessica Fotograf sa...

Malin,

ÅÅÅ vad jag kommer att sakna dig vännen. Din blogg har varit en stor inspirationsplats och du verkar vara en så himla rar & go tjej. Jag kommer verkligen att sakna dina inlägg & jag håller tummarna för att vi får se dig i ett annat sammanhang eller med en ny blogg *hoppas innerligt*

Stor kram & Lycka till!

Kram Jes ♥

Ps!
Den där lunchen då??? ;)

Anna sa...

Tack för en helt underbar tid o kommer verkligen hålla tummarna för att vi kommer se dig i bloggvärlden igen. Du har varit en enorm inspirationskälla säkert och inte bara för mig!!! Kommer verkligen sakna dig o ditt helt underbara hem o framförallt alla dina fina inlägg.

Lycka till med allt vad du tar dig för Kram Anna

Mamma C sa...

Åhhh, jag kommer att sakna dina underbara inlägg. Jag hoppas att du kommer tillbaka igen. Ha en skön och fin fortsättning på året.
Kram Mamma C

Solsjö - Under en vind sa...

Men ååå....det är alltid lika sorgligt då en blogg man följt länge försvinner.....du har varit en absolut favorit för mih! Gillar både ditt hem och dina vackra bilder!

Vad kul att du dyker upp i lantliv, då får vi ju se bilder från ditt hem igen! Våren är väl snart här igen....

Ha det allra bäst! Stor kram!

My White Cottage sa...

Hej du fina!

Tänk att det var våra bloggar som förde oss samman, trots att vi faktiskt är uppvuxna i samma stad men numera bor långt ifrån varandra... Jag är så himla glad för det, du är en jättefin vän!!!

Din blogg och ditt vackra hem har gett mig så mycket inspiration och jag har njutit så av dina ljuvliga bilder. Som tur är, nu när du slutar blogga, får jag fortsätta njuta - live!

Hoppas du och dina killar komemr ner till oss snart igen!

Jättekramar från Jenny

Snusilus o Sannibus sa...

Hej!

Vad trist att du slutar, tycker alltid att du har så vackra bilder och en mysig blog och ett väldigt vackert hem!

Och ja, Systrarna Grön har så mycket fint!

Lycka till med allt du tar för dig och hoppas att du fortsätter/poppar upp med någon ny blog!

Kram o ha en fin höst!

Susanne

Useful Art sa...

Nämen usch så sorgligt med ett sista inlägg :(
Men lycka till med allt även i fortsättningen!

Kram /Sara

Annika sa...

Tack själv, Malin! Det har varit roligt att tittat in på din blogg! Kram!

Blåbär och Mjölk sa...

Åh så synd att du slutar. Jag har just börjat följa dig, eftesom jag är ny här ute i bloggvärlden. Men livet går ju vidare och tar nya vändningar. En dag kommer även jag att göra en ny vändning och bloggandet ebbar ut.
Lycka till och ta hand om dig!
Kram / Åsa

Anonym sa...

You will be missed! What a fun and inspiring blog. I hope you can still post a few pictures!

Hugs from Minnesota,
Addi

Unknown sa...

Help! I need a translater

Schneesternchen sa...

Your cat is soooo cute! Really lovley...

And your decoration... sooo nice!



*Martina*

lottens vita och gröna sa...

goa härliga malin!!!!

tack för allt du delat med oss, kommer sakna både din vackra blogg och dig som person! önskar dig allt väl i livet!

varmastekramen lotten

A home far away sa...

Du ska du lägga ner din underbara blogg! Så jätte jätte tråkigt din blogg är ju helt fantasktisk!

Jag önskar dig dock lycka till i livet och visst ses vi väl nån annan gång i cybervärlden!

Ha en underbar höst!
Kram Gunilla i Singapore

Eleonora sa...

Kära Malin, så du slutar nu? Oj oj det var tråkigt. Jag brukar titta in till dig då och då men har varit dålig på att lämna kommentarer den sista tiden. Jag kommer att sakna din vackra blogg, men hoppas att du kommer tillbaka så fort det rycker i bloggnerven!

Ha det gott och tack för denna tiden Kramar

Mona sa...

Nu känns det som att man förlorar en god vän...
Tack för alla fina och inspirerande bilder du visat oss!

FEDERICA sa...

I just came across your beautiful blog and I love it! Thanks for share all these beautiful images. Your house is gorgeous!!
Could I share some of your pics with all my readers? Let me know.

Best regards,
Federica.

sandra sa...

nice blogg.
kolla in min, den är as bra

http://delicioustaste.blogg.se

smultrongården sa...

Halloj Malin!

Jag har inte varit in på datorn sen i fredagskväll o heller inte sett att du skrev att ni var på väg igår... Men bra att du berättade att det var du, annars hade jag väl aldrig kommit på det.
Hoppas det gick bra för er på hemresan. Jätte skoj att ni tog er den långa turen till oss!
Måste bara säga vilka helt underbara kattungar ni har. Ojoj, kan inte tro att ni kan lämna bort alla dom vá! Måste vara urmysigt!
Ha det gott och hoppas vi ses igen någon gång!
Kram Eva

Jes/Vita villa vila sa...

Hej Malin!!

TACK för dina raraste ord inne hos mig! Saknar dina inlägg ska du veta! Ert hem är gudomligt snyggt och jag kikar gärna in här och inspireras av gamla inlägg och bilder!

Hoppas allt är bra med dig & din familj!!

1000 kramar Jes

Schneesternchen sa...

Hey Malin!

I hope actually, that you chance your one*s mind... So I miss you and your great pictures here!

Martina