lördag 1 mars 2008

Mårbacka!







Visst är det skönt med lördag! Jag har pysslat om mina stackars mårbacka som jag klarat av att övervintra, men de ser ju inte så roliga ut.. Därför kunde jag inte motstå att köpa min första Mårbacka för i år, se så grov och reslig, här har jag ställt den i ett gammalt klassiskt kärl ute i glasverandan. Jag börjar så sakta att fylla på mitt greengate förråd, jag köper mig en kopp då och då :-) Visst är de underbara, vilka färger... Jag hittade även detta gulliga påskägg i plåt på Epok i Linköping, gulligt till påsk. Önskar alla en härlig helg och vad kul att så många nya har hittat till min blogg, det är så himla kul att läsa alla kommentarer, känns helt otroligt att efter 2 månaders bloggande ha så många besökare... Kram till alla Er, och hoppas vi kan få en liten solstråle på oss i helgen, Kram Malin

19 kommentarer:

IKT i min vardag sa...

Du har gjort det igen Malin! Så härliga bilder! Du är ju ett proffs på att plåta! Mårbackor är de allra vackraste pelargonerna, helt klart. Green gate-porslinet har jag varit nära att beställa, funderar på ljusblå med prickar...

Här blir det ingen sol idag, snöblask och regn...får ha sol i sinne istället ;-)

Trevlig lördag!
Många kramar, Linda

Solsjö - Under en vind sa...

Kopparna ser så vårfräscha ut!

Fick först panik då jag såg din Mårbacka och tänkte hur kan hennes vara så fina redan?? fniss....Tur att den var nyköpt...mina ser inte heller mycket ut för världen nu...nedklippta med lite små gröna blad bara.....Blir sugen på att köpa en ny och vårig jag också!
Ha en fortsatt skön lördag! Kramis!

sommar-rummet sa...

Hej! Kul att du gillade det du såg! Välkommmen tillbaka, jag kommer definitivt att kika in hos dig igen. Ha det gott. Kram

Stämningsfullt sa...

Hej!
Vilket fint äfgg du har köpt!
Jag skulle också vilja börja samla på Greengate. de har så mycket fint!
Ha en trevlig kväll.
Kram.

My Lovely Things sa...

åh vilket vackert påskägg!!!
Så fint alltså..
koppen är härligt vårig..
mårbacka är ju verkligen härligt vårtecken..så fina..
ha det gott..
kram anna

Jes/Vita villa vila sa...

Å så underbart med Mårbacka ♥ Jag älskar verkligen dem och är i startgropen för att köpa ett gäng till sovrummet snart ☺ Vilka ljuvliga bilder Malin - jättehärligt verkligen!

Porslinet är ju dessutom sååå mysigt! Fint påskägg också!

Önskar dig en urmysig helg! Blir väl lite schlagerparty i kväll samt lite god mat kan jag tänka ;)

Kram kram Jes

Verkstedet sa...

hei.
her var en ny blogg for meg- og du falt rett inn under favoritter!!!! jeg synes sååå om din stil! herlig!!! her kommer jeg igjen og ønsker deg velkommen til meg, så kan vi kanskje blogge litt?
jeg er genuint opptatt av barneinteriør og synes barneselskapbordet var herlig! har to små selv og elsker og dille og dalle for de...;)
spisestuebodet mitt ligner veldig ditt, men mitt er hjemmesnekret av mannen.
ha en herlig helg.
klem fra karoline fra livet på såta

Marie sa...

Vilka underbart härliga vårbilder! Kan verkligen behövas idag då det har varit snöblandat regn hela dagen. Greengates porslin är helt ljuvligt, man blir så glad av de härliga färgerna! Mårbacka är min favoritpelargon, fast mina ser inte mycket ut för världen än. Ägget är sååå fint, jättegulligt!

Trevlig kväll!
Kram Marie

My Lovely Things sa...

Tack goa du!!!
för de fina orden..
kram Anna

Himmelbit/Njut en smula sa...

Åh vilka mysiga bilder! Jättefint!!

Ha en toppenhelg!

Unknown sa...

Hej Malin!!
Så kul att hitta till din superfina blogg! Här var det riktigt mysigt att vara =) Vilka underbara bilder du visar..Älskar greengate och mårbacka pelargoner!! önskar dig en super mysig helg! Många kramar Malin

Anonym sa...

Så fine bilder du har tatt, nydelige farger! Og det påskeegget falt jeg helt for, så vakkert mønster og farger på det... Har du noen anelse om hvilken leverandør det kommer fra? (Litt langt for meg å reise til Linköping for å kjøpe et likedan ;) Ha en fortsatt trivelig helg! Synnøve :)

Anette sa...

Jag har också plockat fram mina pelargoner och ännu så länge är de ingen vacker syn...
Jättefint porslin från Greengate!
trevlig söndag!
nellie

Anonym sa...

Underbara bilder, ger mig sån vårfeelis!! Men här hos oss har vi full vinter ännu... men jag längtar galet efter våren.
Ha en skön söndag!
kram/ruffa

Maria sa...

Stod i valet och kvalen om jag skulle välja mårbacka eller engelsk pelagon, den engleska vann och finns numera i två exemlar, vita! Vackra är de båda i alla fall!

Vårt lilla hem sa...

Så vackra bilder du tar!! Jag är också en sann pelargonälskare och skulle kunna fylla hela hemmet med dem, än så länge har det blivit två för i år :)

Porslinet är ljuvligt!! Gilalr speciellt det ljusblå och det du visar, det söta gröna :)

Ha en underbart fin söndag!

Kramkram! Jenny

Anonym sa...

Härliga vårbilder. Vad var det för kärl du placerade mårbackan i, blir så nyfiken. Var köper de fina kopparna. Besöker ju grannstaden ibland. /Annika

White Season sa...

Kopparna köper jag på Epok i Linköping, dom har ju lite greengate... Och hinken är ju en sån där gammal emalj gul med grön kant, de brukar finnas på Vadstena Antik eller loppisar. Den här hittade jag i vår gamla lada :-) Kram Malin

Mi sa...

Så fin Mårbacka är, måste skaffa några själv. Det var väl den sorten Carl Larsson hade? Jag gillar verkligen också det där porslinet! Jättesött!

Kram
Mi